lördag 2 april 2011

Starten på ett intresse.


Just nu är jag i stort sett utan kamera.
Min systemkamera har ett urladdat batteri och ingen laddare hemma och min lilla hittar jag inte. Den har inte blivit använd på några månader och ligger väl på nåt "bra" ställe...
Så istället för att ta nya foton så fick jag leta runt lite i datorn.



Jag hittade dessa bilder som jag fotade när jag gick min andra fotokurs. Den första kursen som jag gick i två terminer handlade mest om mörkrum. Visserligen fotade vi de bilder vi senare framkallade men det var inte fotningen som var huvuddelen och vi fotade bara svartvitt.

Nästa kurs jag gick handlade bara om kameran och fotning. Detta var på den analoga tiden så  det var ett tag sen... 
Mitt intresse ligger i blodet. Jag har en pappa som gillar kameror och det är hans gamla mörkrumsutrustning jag har kunnat öva på. Den perioden är dock över men mitt lilla mörkrum pappa byggde till mig finns fortfarande kvar i deras hus så om jag blir sugen är det bara att ställa sig i mörkret igen.

För att återgå till fotona jag hittade så är de fotade med diafilm och sen inskannade i datorn.
Därav den lilla svarta ramen. Jag skulle gärna kunna lägga till liknande ramar på mina kort så jag tar tacksamt emot tips.
 
Detta foto på taggtråden tror jag är min favorit utav alla foton jag tagit.
Dels för att det är ett av de första jag där jag försökte något och lyckades med det och dels för att jag älskar färgerna och kontrasterna i det.  
Det är ännu bättre när man ser det som dia på en stor duk. De färgerna går tyvärr inte att återskapa på datorn.

 


Imorn hoppas jag ha fått tillbaka laddaren så jag kan visa vad jag har hittat på loppisarna jag varit på idag.
 
Kram på er!
 

Inga kommentarer: