torsdag 15 december 2011

Julfika


Igår hade jag mitt årliga julfika med massa goa tjejer. Jag har haft det i några år nu och det är alltid lika trevligt. Dessutom gör det att jag får tummen ur och faktiskt får det klart och julfint hemma.




Jag har inte så stort vardagsrum men om jag flyttar på soffbordet och vänder på matsalsbordet och tar fram iläggsskivan så får alla plats. Skulle det komma ännu fler kan jag flytta ut arbetsbordet och göra ett ordentligt långbord. När jag bor i hus vill jag ha ett riktigt långt och stort bord där det får plats riktigt många.




Jag älskar att duka fint och gillar verkligen mitt fina porslin. Jag har fått lite från mamma, det stod alltid i skåpet när jag var liten och användes sällan men nu när jag har det så vill hon ha tillbaka det.... Sen hittade jag mer på en loppis  för 15 år sen och de sista höga muggarna köpte jag förra hösten. Jag hoppas att jag hittar fler utav dem för de är perfekta temuggar och jag använder dem varje dag.


I år hade jag dukat upp i köket för att få bättre plats men det blev lite trångt ändå....





Kram Maria!


Inga kommentarer: